Banka – mūsu draugs vai ienaidnieks?

Bankas un tām līdzīgas iestādes pastāvējušas jau gadsimtiem ilgi un visās senajās kultūrās. Cilvēku attieksme pret šīm iestādēm visos laikos bijusi neviennozīmīga. Daļa uzskatījusi, ka tie ir mantkārīgi augļotāji, kas iedzen godīgus cilvēkus parādu gūstā un nelaimē. Un nevarētu teikt, ka tā nav taisnība, jo gana daudz iedzīvotāju jūtas vīlušies un nelaimīgi pēc tam, kad uzņēmušies saistības ar kredītiestādēm. Tomēr šeit jāpiemin, ka lielu lomu šajos negatīvajos scenārijos spēlē cilvēku vieglprātīgā attieksme, savas finansiālās situācijas neizvērtēšana un vēlme dzīvot labāk, kā patiesībā varam atļauties.

Banku kredīti izaugsmei

Tomēr lielākā daļa cilvēku visos laikos varētu apgalvot, ka bankas un banku kredīti ir bijuši liels palīgs labas izglītības iegūšanai, sava biznesa izveidošanai un attīstībai un daudzām citām lietām, kas ļauj mums piepildīt pat visneticamākos sapņus un ieceres. Mūsdienās neeksistē gandrīz neviens uzņēmums, kuram nebūtu kāds kredīts bankā. Lai arī tās ir nopietnas saistības, bez riska nav iespējams attīstīties un izvirzīties konkurentu vidū. Protams, jāatceras, ka banku kredīti paredzēti mērķtiecīgai to izmantošanai, nevis vienkārši labai padzīvošanai. Gudri un tālredzīgi biznesa cilvēki banku kredītus izmanto, lai uzlabotu ražošanas tehnoloģijas, veiktu telpu siltināšanu un modernizēšanu, atvērtu jaunas produktu līnijas un daudz ko citu. Latvijā ir banka, kas specializējusies tieši kreditēšanā un kuras pakalpojumi ir ļoti pieprasīti tieši uzņēmēju vidū. Tā ir specializētā kredītu banka BIGBANK, kas dibināta Igaunijā un sniedz savus pakalpojumus vairākās Eiropas valstīs. Patēriņa kredīti biznesa izaugsmei pieejami pat līdz 10 000 eiro. Tā ir pietiekami liela naudas summa, lai realizētu kādu labu attīstības plānu. Protams, patēriņa kredītam var pieteikties arī privātpersonas, kurām ir pietiekami lieli regulārie ienākumi. BIGBANK vienmēr piedāvās saviem klientiem vislabāko iespējamo risinājumu, lai īstenotu ieceres un sapņus.

Atbildīga rīcība pozitīvai sadarbībai

Lai klientiem vienmēr būtu tikai pozitīva pieredze sadarbībā ar bankām un noformējot banku kredītus, katram pašam jāapzinās, ka pret šīm saistībām jāizturas ar vislielāko nopietnību un atbildību. Ja ir izveidojusies problēmsituācija, klienta interesēs vienmēr ir laicīgi vērsties pie bankas pārstāvjiem un sarunu ceļā risināt jautājumu, jo arī bankas interesēs vienmēr būs atrast abpusēji izdevīgu risinājumu, nevis uzsākt nepatīkamu tiesvedību par līguma saistību nepildīšanu. Pieredze tomēr liecina, ka bankas ir pretimnākošas un orientētas uz visas sabiedrības un valsts kopējās ekonomikas izaugsmi. Un tā nevar notikt, ja netiek iepludināti naudas līdzekļi biznesa vidē, un tas ir banku uzdevums – stimulēt un atbalstīt uzņēmējdarbību. Tas, vai banka kļūs par jūsu darugu vai konflikta pretinieku būs atkarīgs tikai no paša klienta, attieksmes un godprātības, uzņemoties saistības un parakstot līgumu ar banku.