Noderīgi! 7 digitālā mārketinga stratēģijas, kuras strādā

 

digitālais mārketingsNav šaubu, ka mūsdienu tehnoloģiskajā laikmetā lielu daļu no uzņēmuma mārketings stratēģijas veido tieši digitālais mārketings. Patērētāji un arī uzņēmēji lielu daļu laika pavada tiešsaistē, un ir saprotams, ka tu vēlies saprast, kā sasniegt savus klientus un kā noskaidrot, kuras lapas viņi biežāk apmeklē.

Kad esi iesaistīts augošā biznesā, šķiet, ka vide, kas nemitīgi mainās, vienā brīdī var kļūt apgrūtinoša. Te jau tāpat ir daudz lietu, ar kuru nodarboties – kā tām visām pa vidu paspēt izvedeidot, uzlabot un saglabāt veiksmīgu digitālo mārketinga stratēģiju? Esam tev sagatavojuši 7 īstenojamas stratēģijas, kuras palīdzēs uzņēmumam augt un attīstīties.

  1. Konstruē sava pircēja profilu. Jebkurā mārketinga stratēģijā tev vispirms ir jāsaprot, kas ir tava auditorija, uz kuru tu savus ziņojumus mērķēsi. Labākais digitālais mārketings ir veidots uz detalizētu pircēju profiliem, tādēļ pirmais solis ir tos izveidot.

Kādiem datiem pievērst uzmanību? Lai arī tas var atšķirties, ņemot vērā biznesa specifiku, tomēr lielākā daļa biznesu balstās kvantitatīvo informāciju – atrašanās vietu, vecumu, ienākumu līmeni, nodarbošanos, vai arī uz kvalitatīvo informāciju – nolūkiem, izaicinājumiem un problēmām, hobijiem un interesēm, kā arī prioritātēm. Ievācot šos datus par saviem pircējiem, tu veiksmīgi varēsi pielāgot savu digitālā mārketings stratēģiju.

  1. Nosaki savus mērķus un nepieciešamos digitālā mārketinga rīkus. Taviem mārketinga mērķiem jābūt cieši saistītiem ar biznesa mērķiem. Lai tos sasniegtu, tev jāsaprot, kā izmērīt savu progresu. Piemēram, lai noteiktu digitālā mārketinga stratēģijas efektivitāti, tu vari izmantot dažādu tiešsaistes analītiskos rīkus. Svarīgi atcerēties to, ka efektivitātes mērīšana jebkurā gadījumā ir svarīga un nepieciešama.
  2. Novērtē esošos digitālā mārketinga kanālus un iespējas. Lai izvairītos no lieka stresa un neskaidrībām, pirms izvēlies noteiktu digitālā mārketinga kanālus, kurus iesaistīt savā stratēģijā, palūkojies uz “lielo bildi”. Šajā gadījumā tu vari iedalīt iespējamos mediju kanālus vairākos veidos: tev piederošie, nopelnītie un apmaksātie. Tev piederošie mediji ir tava uzņēmuma mājas lapa, sociālo mediju profili, bloga saturs u.c. kanāli, kurus tavs bizness pārvalda. Savukārt nopelnītie mediji ir tie, kurus to esi nopelnījis mutiskā veidā, piemēram, radot saturu citās lapās – rakstot komentārus, radot PR saturu, sniedzot atsauksmi par produktu u.c. Un apmaksātie mediji ir jebkurš kanāls, kura izmantošanai tu tērē līdzekļus, lai sasniegtu savus pircējus.
  3. Pārbaudi un plāno sev piederošos mediju kanālus. Tie veido tava digitālā mārketinga pamatu, līdz ar to arī prasa lielāko uzmanību. Katra satura daļa, kuru tu radi, vai tā būtu mājas lapas daļa “Par mums”, vai produkta apraksts – tas viss ir saturs. Un tas palīdz pievilināt jaunus apmeklētājus, kā arī noturēt esošos. Izvērtē, kurš saturs spētu piesaistīt cilvēkus visvairāk, un liec uz to uzsvaru. Regulāri atjauno mājas lapu un sociālo mediju profilus ar svaigu, kvalitatīvu un oriģinālu informāciju.
  4. Pārbaudi un plāno nopelnītos mediju kanālus. Palūkojies, no kurienes nāk vislielākā tavas mājas lapas apmeklētāju plūsma un sarindo mediju avotus, sākot ar efektīvāko. Šo informāciju var iegūt, piemēram, no “Google Analytics”. Piemēram, tu vari atklāt, ka PR raksts, kuru ievietoji specializētā portālā, nesa daudz jaunu apmeklētāju utt. Izmanto šo informāciju savā labā.
  5. Pārbaudi un plāno apmaksātos mediju kanālus. Arī šajā gadījumā pārskati katru no platformām, kurā tu ieguldi līdzekļus – “Google AdWords”, “Facebook”, “Twitter” u.c. Ja tu regulāri ieguldi lielas naudas summas, taču pretī nesaņem attiecīgu rezultātu, ir laiks mainīt prioritātes un pārskatīt esošo startēģiju.
  6. Apkopo visu. Tātad, tu esi veicis izpēti un izveidojis vīziju par vēlamo digitālā mārketinga stratēģiju, kas ietver visus iepriekš minētos punktus. Tagad tie visi ir jāapvieno, un jāizveido darbības plāns, kas palīdzēs tev sasniegt savus mērķus. Plāno savu stratēģiju ne tikai īsam, bet arī garākas termiņam, parasti 12 mēnešiem. Tas būs labs sākuma punkts. Lai veicas!